Hvad udvikler spil?

Mange gange er det vanskeligt at finde frem til, hvad et bestemt spil udvikler hos børn, når de spiller spillet. Der mangler kort og godt fornuftige og klare anvisninger.
Det har spilvirksomheden FOURESSES rådet bod på.
De benytter sig af ”videnshjulet”, hvor enhver kan finde anvisninger på, havd et spil kan udvikle hos spillerne, børnene og i familien.
Virksomhedens mange interessante spil har sat Videnshjulet på emballagen – og yderligere angivet, hvilke udviklingsområder det pågældende spil i særlig grad udvikler. Det drejer sig om de mange spil i TænkeStorm-serien og især for spille i LilleStorm-serien. En nærmere anvisning herom finder du ved at besøge www.vidensbutikken.dk

Rumlig intelligens (Billed-klog)

er evnen til at opfatte og udtrykke dele af den rumlige verden nøjagtigt.

Eksistentiel intelligens (Livs-klog)

er evnen til at erkende situationer og episoder samt etiske, æstetiske og religiøse faktorer.

Intuitiv intelligens (Fornemme-klog)

er evnen til at fornemme hvad der (sikkert) vil ske, at tankelæse og tænke synkront.

Personlig intelligens (Jeg-klog)

er selvindsigt og evnen til at handle på en måde, der er tilpasset denne viden.

Krops-kinæstetisk intelligens (Krops-klog)

evnen til at bruge hele kroppen til at udtrykke ideer og følelser.

Musikalsk intelligens (Musik-klog)

er evnen til at opfatte og udtrykke rytmer, toner, klangfarver og melodier.

Naturalistisk intelligens (Natur-klog)

er evnen til at aflæse naturens kræfter og forstå, hvorledes disse påvirker menneskers livsvilkår.

Sproglig intelligens (Ord-klog)

er evnen til at tænke i tale, bruge ord og have fornemmelse for at kunne lære andre sprog.

Social intelligens (Os-klog)

er evnen til at skelne sindsstemninger og følelser hos andre mennesker – og at kunne samarbejde.

Logisk-matematisk intelligens (Tal-klog)

er evnen til at bruge matematik - talteori - ligninger - geometri - topologi.

© www.vidensbutikken.dk